جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۵۸
کد خبر: ۸۴۳۹۰
|
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳
صلاحی در گردهمایی بسیجیان سازمان فرهنگی هنری مطرح کرد:

پیام سال ۶۷ امام به گورباچف امروز تفسیر می‌شود / بسیج پر برکت‌ترین یادگار امام خمینی(ره) است

محمود صلاحی در گردهمایی بسیجیان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به حضور سران کشورهای صادرکننده گاز در تهران و هدیه نفیس شامل یک جلد قرآن مجید به خط کوفی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به رهبر معظم انقلاب گفت: امروز بهتر می‌توان نامه امام(ره) به گورباچف را در سال ۶۷ تفسیر و درک کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، عصر دیروز جمعی از بسیجیان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با حضور محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت الاسلام حسن ناصری‌پور، سرپرست معاونت فرهنگی، امیر عبدالحسینی، معاون هنری و مهدی محمدی، مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان در جوار قبور شهیدان گمنام میدان امام حسین(ع) گردهم آمدند.
 
در ابتدای این مراسم حسن ناصری‌پور با اشاره به حادثه عاشورا و دقت در آن، که برای گروهی که خود را بسیجی می‌دانند حائز اهمیت است، گفت: حوادث عاشورا ماحصل چهار اتفاق بزرگ و رویداد مهم و چهار واژه‌ای است که امروز جهان اسلام با آن روبه‌رو است اما بساط، ابزار و تکنیک‌هایش فرق دارد. 
 
وی در این باره ادامه داد: اولین عاملی که باعث آن حادثه عظیم و نقطه عطف تاریخ شد، تحجر بود. تحجر یعنی اینکه ما نشان بدهیم دین و ادبیات اسلام و ظواهر آن را بلدیم و رعایت می‌کنیم اما در باطن و درون خود سنت‌ها و قواعد و قوانین کفر آمیز مکتب‌های بشری را معتقدیم و رعایت می‌کنیم. 
 
ناصری‌پور با انتقاد از اینکه امروزه وحشیانه‌ترین اقدام‌ها با نام دین و شعار الله اکبر و با اعمال به ظاهر اسلامی انجام می‌شود، گفت: ابا عبدالله می‌فرماید در روز قیامت وقتی حضرت مهدی(عج) ظهور می‌کند، مردمی که متحجر هستند او را انکار می‌کنند. این تحجر، تزویر، تبعیض و فساد چهار عامل حادثه عاشوراست و گروه‌های فرهنگی و فرهنگیان بسیجی که در کشور ما فعالیت می‌کنند باید به این نکته دقت کنند که امروز مکانیسم حضور آن‌ها و مکانیسم فریب آن‌ها همین نگاه فرهنگی است که با نگاه مرجعیت وارد جامعه می‌شود. قشری که حوزه فرهنگ را خوب درک کنند و نسبت به آن اقدام کنند می‌توانند این مشکل را برطرف کنند. 
 
وی با اشاره به اینکه قشر فرهنگی باید دو خصوصیت مهم موثر بودن و به هنگام بودن را داشته باشد، ادامه داد: بخش عمده‌ای از کار فرهنگی شهر بزرگ تهران بر عهده سازمان فرهنگی هنری است. قشری که در این سازمان آگاه‌تر، با بصیرت‌تر و مسلط‌تر است، شما بسیجیان هستید. آن چیزی که مهم است اینکه ما از حادثه عاشورا درس بزرگی بگیریم. بدانیم که گروه مقابل ابا عبدالله گروه ذلیلی نبودند و آدم‌های بزرگی در دوره تاریخی آن زمان بودند اما آن بصیرت و به هنگام عمل کردن را نداشتند و قلب‌ها و عقل‌هایشان خاموش بود. 
  
سرپرست معاونت فرهنگی سازمان در پایان افزود: در این جهان تنها کشوری که پرچم امیرالمومنین(ع) را بلند می‌کند و رسما هم اعلام می‌کند، ایران است. توقع همه از این گروه بسیجی و به ویژه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران این است که آن‌ها آگاه‌ترین هوشیار‌ترین با بصیرت‌ترین عناصر انسانی سازمان باشند و در عقبه‌ها و گردنه‌های مهم چهار عامل تحجر، تزویر، تبعیض و فساد را بفهمند و برای آن اقدام کنند. 
  
بسیج پر برکت‌ترین یادگار امام خمینی(ره) است
 
در ادامه این گردهمایی محمود صلاحی پس از ابراز تسلیت ایام ماه صفر و آرزوی قبولی عزاداری‌ها برای سالار شهیدان عالم به حدیثی از امام جواد (ع) درباره ثواب زیارت امام رضا (ع) پرداخت و گفت: از امام جواد (ع) حدیثی نقل شده است که درباره ثواب زیارت امام رضا (ع) فرموده که اگر آن زیارت با معرفت باشد افضل از هفتاد عمره مقبول و بلکه هزار تمتع مقبول است. تنها امام است که  فرموده کسی که یک بار با معرفت به زیارت من بیاید در سه جا به زیارتش می‌روم. هنگام برخاستن از قبر، هنگام سوال و جواب در روز محشر و هنگام سنجش نهایی میزان اعمال. یک تضمین موکدی هم می‌دهد که فرموده می‌آیم تا زمانی که زائرم را از اهوال یوم القیامه خلاص کنم. 
  
وی در ادامه درباره بسیج که ثمره‌ای از فعالیت‌های امام خمینی (ره) بوده است، بیان کرد: یکی از پربرکت‌ترین یادگارهای امام عزیز تشکیل ارتش بیست میلیونی یا‌‌ همان بسیج مستضعفین بود. بسیج در دفاع مقدس و سازندگی فرهنگی اقدام‌های موثری داشته است. امام هم در وصیت نامه‌اش گفتند افتخارم این است که بسیجی هستم و فرمودند اگر کسی در قانون بسیج کوتاهی کند در آتش دوزخ الهی خواهد سوخت. 
  
صلاحی با اشاره به حضور سران کشورهای صادرکننده گاز در ایران گفت: در سال۶۷ امام برای گورباچف آخرین رهبر اتحادیه جماهیر شوروی پیامی فرستاد. در آن پیام اشاره می‌کند آقای گورباچف اینطور برداشت می‌کنم که شما آمدید تا با بازنگری تحول ایجاد کنید. بدان که تصمیم امروز تو در جهان آینده ماندگار می‌شود. امام در بخش دیگر از پیامش می‌گوید: کمونیسم از بین رفت و باید در تاریخ سراغش را گرفت و امروز دوم آذر سال ۱۳۹۴ بیست و هفت سال پس از پیام امام، رئیس جمهور روسیه به محضر مقام معظم رهبری رسیده و یک جلد قرآن خطی و قدیمی به ایشان هدیه کرد. پیامی از این روشن‌تر وجود ندارد. چشم بصیرت می‌خواهد تا این موضوع را بتواند تحلیل کند. پیام امام امروز تفسیر می‌شود. البته پوتین به عنوان یک شخصیت برجسته معاصر و تاثیرگذار در منطقه از کسانی است که با تروریسم مقابله می‌کند و ما از او تشکر می‌کنیم و قدردان همه کسانی که در دنیا با ظلم مبارزه می‌کنند هستیم. 
 
وی ادامه داد: امروز روش مقابله با تروریسم در سوریه هم بسیج است. اگر این بسیج زود‌تر از اینکه تروریسم پیشدستی کند به وجود آمده بود، شاید خسارت کمتر بود. امروز در لبنان هم بسیج مردمی که‌‌ همان حزب الله است، مبارزه با رژیم صهیونیستی را انجام می‌دهد. چنانچه مرتجعین در منطقه و با حمایت امریکایی‌ها و صهیونیست‌ها، گروهی را به اسم اسلام و برای از بین بردن اسلام تجهیز می‌کنند و آن همه جنایت و فساد را انجام می‌دهند، راه مقابله با آن‌ها بسیج افکار عمومی در زمینه فرهنگی و بسیج مردمی در زمینه مقابله نظامی با آن‌ها است و راه دیگری متصور نیست. برای مقابله با هردوی آن‌ها بصیرت افزایی به اضافه هوشیاری و در کنار آن زمان‌شناسی، راه درمان قطعی همه ملت‌های منطقه است. 

صلاحی بسیج را سرمنشا بسیج جهان اسلام و پایه‌های ولایت پذیری و یکی از شاخص‌های علاقه و امنیت کشور معرفی کرد و افزود: باید روز به روز بیشتر به ساماندهی و سازماندهی و آموزش برای بسیج اقدام کنیم. امروز هر مسئولی در هر سطحی در کشور ما ولایتی‌تر از بقیه است و بیشتر کشورش و اسلام را دوست دارد که به بسیج بیشتر اهمیت بدهد. در واقع یکی از شاخص‌های علاقه و امنیت کشور و یکی از شاخص‌ها در هر مسئولی اگر بصیرت داشته باشد، کمک به افزودن توان بسیج از طریق آموزش و بصیرت افزایی و سامان دهی است. 

وی ادامه داد: روزی گریه برای امام حسین(ع) ممنوع بود اما امروز میلیون‌ها عاشق پیاده به زیارت می‌روند. می‌خواهم بگویم که امام عزیز امروز پیام تو ثمر داد. امروز راه کربلا باز شد و همه مردم برای امام حسین(ع) گریه می‌کنند. همانطور که امام می‌گفت بسیج دفتر عشقی است که مجاهدان از ابتدا تا انتها این دفتر عشق را امضا کردند و چه نشان و مدالی از این بالا‌تر است. 
 
صلاحی با این درخواست که بسیج را رونق و انسجام بیشتری دهید، ادامه داد: هفته بسیج را به شما و خانواده شما و خانواده بسیج بزرگ کشور و خانواده بزرگ بسیج جهان اسلام و همه آزادگان جهان تبریک می‌گویم و مطمئن هستم زمینه سازان واقعی حضور کسانی هستند که خالصانه و مخلصانه این دفتر عشق را امضا کردند و اسمشان در این سازمان عظیم مردمی ماندگار خواهد شد. 
 
وی در پایان از تمامی برگزارکنندگان این جلسه و معاونت فرهنگی و مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۲ و همه کسانی که در برپایی این برنامه و همچنین برپایی عزای سیدالشهدا تلاش کردند، تشکر کرد. 

در پایان این اجتماع متن بیانیه بسیجیان سازمان قرائت شد.
نظر شما